www.iiiWe.com » اولین ها

 صفحه شخصی علی خسروی   
 
نام و نام خانوادگی: علی خسروی
استان: گلستان - شهرستان: گنبد کاووس
رشته: کارشناسی ارشد شهرسازی - پایه نظام مهندسی: ارشد
تاریخ عضویت:  1392/07/27
 روزنوشت ها    
 

 اولین ها بخش عمومی

4

آیا میدانید :
- اولین مردمانی که سیستم اگو یا فاضلاب را جهت تخلیه آب شهری به بیرون از شهر اختراع کرد ایرانیان بودند .
- اولین مردمانی که اسب را به جهان هدیه کردند ایرانیان بودند .
- اولین مردمانی که حیوانات خانگی را تربیت کردند و جهت بهره مندی از آنان استفاده کردند ایرانیان بودند .
- اولین مردمانی که مس را کشف کردند ایرانیان بودند .
- اولین مردمانی که آتش را در جهان کشف کردند ایرانیان بودند .
- اولین مردمانی که ذوب فلزات را آغاز کردند ایرانیان بودند در شهر سیلک در اطراف کاشان .
- اولین مردمانی که کشاورزی را جهت کاشت و برداشت کشف کردند ایرانیان بودند .
- اولین مردمانی که نخ را کشف کردند و موفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند .
- اولین مردمانی که سکه را در جهان ضرب کردند ایرانیان بودند .
- اولین مردمانی که عطر را برای خوشبو شدن بدن ساختند ایرانیان بودند .
- اولین مردمانی که کشتی یا زورق را ساختند ایرانیان بودند به فرمان یکی از پادشاهان زن ایرانی.
- اولین ارتش سواره نظام در دنیا توسط سام ایرانی اختراع شد با 115 سرباز .
- اولین مردمانی که حروف الفبا را ساختند در 7000 سال پیش در جنوب ایران ، ایرانیان بودند .
- ولین مردمانی که شیشه را کشف کردند و از آن برای منازل استفاده کردند ایراینان بودند .
- اولین مردمانی که زغال سنگ را کشف کردند ایرانیان بودند .
- اولین مردمانی که مقیاس سنجش اجسام را کشف کردند ایرانیان بودند .
- اولین مردمانی که به کرویت زمین پی بردند ایرانیان بودند .
- اولین مردمانی که قاره آمریکا را کشف کردند ایراینان بودند و کریستف کلب و واسکودوگاما بر اثر خواندن کتابهای ایرانی که در کتابخانه واتیکان بوده به فکر قاره پیمایی افتادند .
- اولین بار پرسپولیس به دستور داریوش کبیر به صورت ماکت ساخته شد تا از بزرگترین کاخ آسیا شبیه سازی شده باشد که فقط ماکت کاخ پرسپولیس 3 سال طول کشید و کل ساخت کاخ ?? سال به طول انجامید .
- داریوش در هر سال برای ساخت کاخ به کارگران بیش از نیم میلیون طلا مزد می داده است که به گفته مورخان گران ترین کاخ دنیا محسوب میشده . این در حالی است که در همان زمان در مصر کارگران به بیگاری مشغول بوده اند بدون پرداخت مزد که با شلاق نیز همراه بوده است .
- اولین راه شوسه و زیر سازی شده در جهان توسط داریوش ساخته شد .
- در طول سلطنت داریوش کبیر 242 حکمران بر علیه او شورش کرده بودند و او پادشاهی بوده که با 242 مورد شورش مقابله کرد و همه را بر جای خود نشاند و عدالت را در سرتاسر ایران بسط داد . او در سال آخر پادشاهی به اندازه 10 میلیون لیره انگلستان ذخیره مالی در خزانه دولتی بر جای گذاشت .
داریوش در• سال 521 قبل از میلاد فرمان داد : من عدالت را دوست دارم ، از گناه متنفرم و از ظلم طبقات بالا به طبقات پایین اجتماع خشنود نیستم ..

شنبه 5 بهمن 1392 ساعت 14:32  
 نظرات    
 
مائده علیشاهی 20:59 شنبه 5 بهمن 1392
0
 مائده علیشاهی
ممنون جناب خسروی
ایمان نجارزادگان 22:41 شنبه 5 بهمن 1392
2
 ایمان نجارزادگان
اولین مردمانی که کشاورزی را جهت کاشت و برداشت کشف کردند ایرانیان بودند؟؟؟؟

پس هابیل و قابیل سر چی دعواشون شد؟؟؟
سپیده نوفلاح 00:22 یکشنبه 6 بهمن 1392
0
 سپیده نوفلاح
سلام دوست گرامی. مطالب شما کم و بیش درسته. ولی ما ایرانیها عادت کردیم به اولین هایی که اجداد ما استارتشو زدند بنازیم اما حالا خودمون چه حرفی برای گفتن داریم. الان که عصر تکنولوژیه چرا پیشتاز نیستیم و مصرف کننده ایم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خودم هم جزو همین نسلم..............
امیر یاشار فیلا 00:30 یکشنبه 6 بهمن 1392
2
 امیر یاشار فیلا

جناب مهندس نجارزادگان،
خب هابیل و قابیل ایرانی بودند دیگر!
چون از پدر و مادری هر دو ایرانی (آدم و حوا) زاده شده بودند.
مگر ممکن است آن‌هایی که چنین نوشتارهایی را درباره‌ی اولین‌های ایرانی جهان سرهم می‌کنند، رضایت بدهند که "اولین آدم" جهان غیرایرانی باشد!!؟

:-)

از شوخی گذشته، من هم با دیدگاه آقای مهندس «ع م» دربست موافق و هم‌داستانم.
باید این "داشته‌های موهوم و پنداری" را رها کنیم و برای امروزمان چاره‌ای بیندیشیم.
علی خسروی 20:04 یکشنبه 6 بهمن 1392
0
 علی خسروی
آقای امیر یاشار اینها توهمات نیست بلکه واقعیت هایی است که از آنها فاصله گرفته ایم و به قبل تر از آن برگشته ایم آن هم نه یک روز و یک سال بلکه چندین دهه و صده...باید تاسف خورد که چرا اینگونه شده است؟؟،البته نباید پیشرفت ها را نادیده گرفت
علی خسروی 20:05 یکشنبه 6 بهمن 1392
0
 علی خسروی
در ضمن آدم و هوا ایرانی بودند؟واقعا؟
امیر یاشار فیلا 02:49 دوشنبه 7 بهمن 1392
1
 امیر یاشار فیلا

آقای مهندس خسروی،
البته "موهوم" که من گفتم، با "توهم" که شما برداشت کرده‌اید، به‌رغم داشتن ریشه‌ی یکسان و معنای نزدیک، بار معنایی متفاوتی دارند و نمی‌توان آن‌ها را به‌جای هم به کار برد.

از این که بگذریم، من در قبال مطالب و مواردی از این دست، همیشه این پرسش را پرسیده‌ام و عموماً هم پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌ام :
گنج‌هایی که روزگاری داشته‌ایم، با چیزهایی که نداریم و حتا راه رسیدن به آن‌ها را هم به فراموشی سپرده‌ایم، آیا اصولاً تفاوتی دارند؟
این‌گونه "داشته‌"ها به‌راستی چه تفاوتی با نداشتن دارند؟

به نظر شما واقعاً چه سود و کارکرد و فایده‌ای دارد که ما پیوسته تکرار کنیم که «داریوش در سال 521 پیش از میلاد گفت: من عدالت را دوست دارم و از گناه بیزارم»، اما هر روز بی‌وقفه و به شیوه‌های گوناگون عدالت را لگدمال کنیم و با وجدانی یکسره خفته و با خونسردی، مرتکب ده‌ها گناه پنهان و آشکار شویم؟

شالوده‌ی سخن من و دیگر دوستان این است :
نسل بی‌عمل و بی‌ریشه و کاهل و بی‌همتی که ما هستیم، با یادآوری‌هایی از این دست بیداربشو نیستیم. پس تا وقتی که شایستگی نواده‌ی کورش و داریوش بودن را در خود پدید نیاورده‌ایم، به‌تر است از بردنِ نام بزرگانِ باستان و تلاش بی‌هوده برای "چسباندن" خودمان به آن‌ها پرهیز کنیم.
وگرنه کسی منکر توانمندی‌ها و پیشگامی‌های ایرانی‌های راستین باستان نیست.
ایمان نجارزادگان 22:32 دوشنبه 7 بهمن 1392
0
 ایمان نجارزادگان
با جناب فیلا کاملا موافقم.
لایییییک
علی خسروی 01:08 سه شنبه 8 بهمن 1392
0
 علی خسروی
نسل بی‌عمل و بی‌ریشه و کاهل و بی‌همتی که ما هستیم!!!!!!!!!!!!!!!!
به هیچ وجه با این جمله موافق نیستم و معتقدم اصلا جمله قشنگی نیست.شمام اگه میخوید استفاده کنید لطف کنید جمع نبندید.
اگه شما اعتقادتون اینه که یادآوری فایده ای نداره من موافق نیستم و به سهم خودم یادآوری می کنم.ما ایرانی بودیم و هستیم و خواهیم بود،کاری هم با اونایی که میگن ایران مرده و دیگه ایران نیست نداریم،البته بنده منکر بی عدالتی ها و به قول شما گناه و مسائل دیگه ای که روبرومون هست نمی شم.
نکته بعد اینکه به نسل خودمون بچسبیم به از آن که به چیزهای دیگه ربطمون بدن پس:
بازم میگم که ماااااااااااااااااا از نسل همونهایی هستیم که اولین بودن پس ماهم می توانیم اولین باشیم
علی خسروی 01:10 سه شنبه 8 بهمن 1392
0
 علی خسروی
در جواب دوست عزیزم آقای م ع باید بگم که تحقیقی که ایشون می فرمایند بدون تحقیق کامل نیست.البته صرفا جهت اطلاع
علی خسروی 21:58 چهارشنبه 9 بهمن 1392
0
 علی خسروی
در جواب دوست عزیزم آقای م ع باید بگم که تحقیقی که ایشون می فرمایند بدون گذشته کامل نیست.البته صرفا جهت اطلاع
معذرت خواهی بابت اشتباهی که در نوشتن کرده بودم از همه دوستان
ایرج شاهسون 14:29 شنبه 12 بهمن 1392
1
 ایرج شاهسون
به ایرانی بودنمون افتخار کنیم
اما چیز غیرمستند و غیرواقعی نگیم که باعث مضحکه شدنمون بشه
آخه این که "اولین مردمانی که قاره آمریکا را کشف کردند ایراینان بودند و کریستف کلب و واسکودوگاما بر اثر خواندن کتابهای ایرانی که در کتابخانه واتیکان بوده به فکر قاره پیمایی افتادند" سند و مدرکش چیه!!!!؟؟؟؟
اسم اون ایرانی هایی که کشف کردن آمریکا رو چی بوده؟
اسم اون کتابی که ایرانی ها نوشتن و کریستف کلمب خونده چی بوده؟
حرفهای سست و بی اساس باعث میشه حرفهای راستمون هم لوث بشه و کسی باورشون نکنه
مطلب کیانی زاد 14:27 آدینه 22 فروردین 1393
0
 مطلب کیانی زاد
من با نظر جناب فیلا موافقم

آقای خسروی و جناب شاهسون : گیرم که تو را فرزند فاضل ...